Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Menu wysuwane
Logo Gminy Granowo
Treść główna

Numer PESEL

Artykuł

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy w Granowie, ul. Sportowa 2, pok. nr 3, tel. (061) 44 72 001 wew. 30

Osoba odpowiedzialna: Anna Rosół

Numer PESEL jest nadawany przy zameldowaniu, a w przypadku noworodków tuż po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego. Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do jego posiadania na podstawie odrębnych przepisów. Wniosek można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika.

Wymagane dokumenty:

Nadanie numeru PESEL przy zameldowaniu:

  • formularz zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego,
  • dokument potwierdzający tożsamość, a w przypadku cudzoziemców dodatkowo ważna wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały lub czasowy,
  • tytuł prawny do lokalu

Nadanie numeru PESEL przy złożeniu wniosku na dowód osobisty:

  • wniosek o wydanie dowodu osobistego wraz z aktualną fotografią
  • dokument potwierdzający tożsamość

Nadanie numeru PESEL cudzoziemcom:

  • wniosek o nadanie numeru PESEL
  • do wglądu paszport, ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
  • w przypadku gdy wniosek o nadanie numeru PESEL składa pełnomocnik, wymagany jest opłacony oryginał pełnomocnictwa

Opłata:
Czynność nie podlega opłacie.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej. Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy Urzędu Gminy Granowo.

Bank Spółdzielczy w Grodzisku  Wielkopolskim
Nr konta 52 9063 0008 0030 0000 1108 0010

 

Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po złożeniu wniosku.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych

Druki:
Wniosek o nadanie numeru PESEL
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.

Patrycja Czaja
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.